فروش اینترنتی در زمان کرونا

فروش اینترنتی در زمان کرونا

 یکشنبه 18 اسفند 1398

کرونا این مهمان ناخوانده چند وقتی ست وارد کشور عزیزمان ایران شده است. کشوری که مردمان سخت کوش و پر تلاشی را در دل خود جای داده است اینک میزبان مهمانی ناخوانده ای به نام کرونا ست که باعث ایجاد تهدید های زیادی برای کسب و کار های ایرانی گردیده است. اما ذکر این نکته ضروری ست که در دل هر بحران و یا هر تهدیدی فرصتی نهفته است. در همین زمان کسب و کار های مختلفی شکل می گیرند و در همین زمان کسب و کار های زیادی از بین می روند. این بحران باعث ایجاد تغییرات زیادی در جامعه شده است. مردم از رفت و آمد های غیر ضروری خود را کاسته اند. بازار ها خالی از مشتری شده اند و این یک زنگ خطر برای کسب و کار های محلی و سنتی ست. این کسب و کار ها در جهت کاهش هزینه ها برای غلبه بر شرایط موجود وادار به کاهش هزینه ها از طرق مختلفی شده اند. تعدیل کارمندان، کم کردن تبلیغات، تعطیلی شعب و ... از راه هایی ست که صاحبین کسب و کار های مختلفی در جهت مقاومت و زنده نگه داشتن کسب و کارشان در این شرایط در پیش گرفتند.


کرونا و فروش آنلاین


اما در سوی دیگری، شرایط به کلی متفاوت است. مردم از حضور در محل های پر رفت و آمد کاسته اند و وقت خود را اغلب صرف گشت و گذار در فضای مجازی و اینترنت کرده اند. مخصوصا که شرکت های خدمات دهنده ی اینترنت صد گیگ اینترنت رایگان نیز به همه کاربران خانگی خود هدیه داده اند. همه ی عوامل دست به دست هم داده اند تا مردم خرید اینترنتی از فروشگاه های اینترنتی را جایگزین خرید از کسب و کار های محلی کنند. در این شرایط کسب و کار های اینترنتی ولی چیزی از دست نداده اند. به واسطه افزایش حضور مردم در اینترنت، فروش شان نه تنها کم نشده بلکه شاید رشد های خیره کننده ای نیز شده اند. در همه دسته ها و موضوعات از خرید کیف و کفش و لباس تا خرید دستگاه های صنعتی سنگین ما شاهد رشد بازدید و فروش هستیم. 

مثل این است که ما به آینده سفر کرده ایم! همان طور که بیل گیتس مدیر عامل ماکروسافت می گوید در آینده دو نوع کسب و کار وجود دارد، کسب و کار های که در فضای اینترنت کسب و کارشان را گشترش داده اند و کسب و کار هایی که دیگر وجود ندارد! بله درست شنیده اید، کسب و کار هایی که دیگر وجود ندارد. همان هایی که برای راه اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی شان تردید کردند و همان زمان رقبای آن ها با راه اندازی سایت به اینترنت ورود کردند و فروش اینترنتی را راه اندازی کردند.

انتخاب با شماست. کرونا یک زنگ خطر از آینده است، آینده ای که دست خوش تغییرات مختلفی ست و کسانی که در برابر این تغییرات مقاومت کنند از بازی حذف خواهند شد.

با طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی خود به کاربرانی که در این شرایط در خانه ها مانده اند کسب و کار خود را معرفی کنید. بازار همچنان وجود دارد. فروش همچنان وجود دارد اما شیوه ی آن تغییر کرده است. شیوه فروش اینترنتی کم کم جای خود را بین مردم باز کرده است و به نوعی در این جهت فرهنگ سازی شده است.

از همین امروزطراحی سایت تهران و شهرستان خود را جدی بگیرید . هر لحظه تردید، هر لحظه غفلت باعث می شود یک مشتری که می توانست نیاز خود را از طریق خرید از کسب و کار شما بر طرف کند، از فروشگاه اینترنتی رقیب شما خرید کند. سایت ارزان باعث می شود شما نیز از رقبای خود جا نمانید و فروش خود را گسترش دهید.