آیا کار ما نیاز به طراحی سایت دارد؟ ( راهنمای کامل )

آیا کار ما نیاز به طراحی سایت دارد؟ ( راهنمای کامل )

آیا کار ما نیاز به طراحی سایت دارد؟ ( راهنمای کامل )

امروزه در هر زمینه ای که فعالیت داشته باشید ، نیازمند یک سایت هستید . خواه زمینه فعالیت شما فروش یک محصول باشد یا یک خدمات ویژه به مشتریان ارائه  دهید ، به منظور معرفی محصولات و یا خدمات خود و یا ارتباط با مشتریان نیازمند یک سایت هستید . اما قبل از هر چیز شما باید هدف خود را از راه اندازی سایت ، مشخص کنید . شما می توانید از وب سایت خود برای برند سازی ، فروش محصولات و یا صرفا معرفی خدمات و محصولات استفاده کنید.

چه کسب و کارهایی نیاز به طراحی سایت دارند؟

اگر تازه وارد یک کسب و کار شده اید و قصد راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی دارید و یا قصد دارید به کسب و کار قدیمی خود یک رونقی بدهید و درآمد زایی خود را بالا ببرید ، راه اندازی یک سایت اینترنتی بهترین گزینه برای شما می باشد.

امروزه به دلیل همه گیر شدن استفاده از اینترنت در زندگی ، وب سایت ها مخاطبان بسیار بیشتری نسبت به گذشته دارند و داشتن یک وب سایت برای کسب و کارهای جدید لازم و ضروری به نظر می رسد . در ادامه به توضیح این مطلب می پردازیم که مشخصا راه اندازی یک وب سایت برای چه کسب و کارهایی ضروری می باشد.

آیا کار شما نیاز به طراحی سایــت دارد؟

خیلی از صاحبان کسب و کار که اطلاعات محدودی نسبت به فضای مجازی دارند ، برای طراجی یک وب سایت دچار تردید هستند و مطمئن نیستند که راه اندازی یک وب سایت چه تاثیری در روند کسب و کار آن ها دارد و یا اصلا داشتن یک وب سایت برای کسب و کار آن ها لازم است یا خیر . لذا در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت .

1. کسب و کار های فروش محصول

به طور معمول ، رویای تمام تولید کنندگان و یا ارائه دهندگان محصولات این است که بدون داشتن محدودیت بتوانند محصول خود را  در سراسر کشور و یا حتی بیرون مرزهای کشور به فروش برسانند . در دنیای واقعی فقط افراد محدودی می توانند از مغازه یا شرکت شما خرید کنند . اما در دنیای مجازی از طریق یک وب سایت مناسب ، با چند کلیک ساده ، مشتریان شما در هر کجایی که باشند می توانند محصولات شما را تهیه کنند .

با راه اندازی یک سایت ، یا فروشگاه اینترنتی می توانید در هزینه استخدام نیروی انسانی صرفه جویی کنید و به علاوه با مدیریت صحیح سفارشات اینترنتی می توانید در وقت و هزینه خود و مشتریان محصولات نیز صرفه جویی کنید . به طور مثال می توانید در آخر هر روز کلیه سفارشات دریافتی را به صورن یکجا ارسال کنید .

در ضمن برای کسانی که محصولی برای فروش دارند اما از پس هزینه های راه اندازی یک فروشگاه فیزیکی بر نمی آیند ، راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی بهترین گزینه می باشد .

2. برند سازی

تقریبا برای همه ما جست و جو از طریق سایت گوگل برای پیدا کردن هر چیزی که به آن نیاز داریم ،یک امر بدیهی و ضروری شده است . با هر جست و جو در گوگل هزاران وب سایت برای جواب سوال طرح شده ارائه می شود . هر سایتی که پاسخگویی بهتری به سوال مطرح شده داشته باشد ، مورد انتخاب کاربران واقع می شود ،این اتفاق بارها تکرار می شود و در ذهن مخاطب به برند تبدیل می شود .

در حقیقت تبدیل به برند شدن در یک زمینه تخصصی به معنی تبدیل شدن به یک مرجع در آن زمینه می باشد .  یعنی مشتری برای برطرف کردن نیازش به تخصص ، یا محصول و یا خدمات شما به عنوان مرجع مراجعه می کند .

داشتن یک وب سایت ، فرآیند برند سازی را تسریع می کند و هم این فرایند را قدرتمند تر می سازد . لذا اگر به دنبال خلق یک برند قدرتمند و ماندگار هستید حتما باید به داشتن یک وب سایت حرفه ای در زمینه  فعالیتتان و ارائه  محتوای جذاب و مفید و همچنین ارتباط صمیمانه با کاربران خود فکر کنید .

اگر وب سایت شما در جست و جو ی گوگل ، جزو صفحات اول باشد ، بعد از مدتی در ذهن مخاطبان ، تبدیل به یک برند خواهید شد .

3. کسب و کارهای خدماتی

در گذشته برای برگزاری یک دوره کلاس آموزشی و یا راه اندازی یک شرکت خدماتی ، نیاز به صرف هزینه های بسیار زیادی داشتید . هزینه هایی مانند تهیه یک فضای فیزیکی که به سرمایه بالایی نیاز داشت .

اگر شما در یک حوزه خاص تخصص دارید و یا اینکه خدماتی برای ارائه دارید ، فقط کافی ست تخصص و خدمات خود را در یک وب سایت ارائه دهید . خدمات شما می تواند مانند یک شرکت طراحی سایت و نرم افزار تخصصی و یا مانند یک شرکت نظافت منازل ساده باشد . فقط کافی ست خدمات خود را یک بار برای همیشه در وب سایت معرفی کنید و به راحتی سفارشات را به صورت آنلاین دریافت و مدیریت کنید .

4. ارتباط با مشتریان

بزرگترین سرمایه هر شرکت یا کسب و کاری مشتریان ان کسب و کار می باشند . شما بدون مشتریان خود ، در واقع کسب و کار ی ندارید . کسب و کار هایی که خصوصا به صورت یک مغازه فیزیکی فعالیت می کنند ، اطلاعات زیادی درباره مشتریان خود ندارند .

اما با داشتن یک وب سایت ، شما می‌توانید به عنوان صاحب یک کسب‌ و کار، اطلاعات کاربران خود را داشته باشید و به مناسبت‌های مختلف، با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال با داشتن ایمیل کاربران می‌توانید به مناسبت‌ های مختلف برای آن‌ها کدهای تخفیف خود را ارسال کنید.

خصوصا در فعالیت هایی نظیر کلینیک های پزشکی و یا خدماتی داشتن و ذخیره اطلاعات مشتریان کاملا ضروری می باشد . داشتن یک سایت می تواند روند دسترسی و ارتباط با مشتریان را بسیارتسهیل کند .

5. کسب درآمد از طریق ارائه محتوا

اگر محصولی برای فروش ندارید اما در یک حوزه خاص متخصص هستید ، می توانید در زمینه تخصصتان در یک سایت محتوا تولید کنید . این کار باعث می شود که شما از طریق بازاریابی محتوایی ، کاربرانی را به سایتتان جذب کنید . این افراد برای استفاده از حرفه و مهارت شما سایت شما را دنبال می کنند . مثلا قصد فعالیت در زمینه ورزشی را دارید. مقالاتی کاربردی و باکیفیت درمورد انواع رشته های ورزشی ، تمرینات ، رژیم های غذایی و خیلی از مسائل دیگر در بخش بلاگ سایت منتشر کنید. با فعالیت مستمر و تولید محتوای با کیفیت ، می توانید خود را در این زمینه تبدیل به یک برند کنید .

.:: منتظرتان هستیم ::.

مشاوره طراحی سایت کاملا رایگان از ما دریافت کنید

فراسایت یک پلتفرم طراحی سایت است که روند ساخت یک وبسایت را از 0 تا 100 برای شما در زمان کوتاهی خلاصه می کند!