نکات طراحی لوگو در سال 2021

نکات طراحی لوگو در سال 2021

نکات طراحی لوگو در سال 2021

سلام به همراهان عزیز فراسایت ، یقینا همه شما عزیزان که در حیطه کسب و کار فعالیت می کنید علاقه مندید که نام و نماد تجاریتان در ذهن ها بماند و در کل خریدار فروشگاه شما و برند شما را از یاد نبرد مسلما یک راهکار اساسی طراحی لوگویی است که هم از لحاظ بصری و هم معرفی مفهومی محصول و خدمات شما را به بهترین نحو نمایش دهد .

فرض کنید زمانی که شما نام یکی از برندهای بزرگ مانند : آدیداس ، نایک ، پوما را می شنوید اولین چیزی که به سرعت در ذهن شما تداعی می شود لوگوی این شرکت ها می باشد . حتی این امکان وجود دارد که شما زمانی اسم یکی از این شرکت ها از یادتان برود و هرچه تلاش کنید به یاد نیاورید اما تصویر لوگو و علامت تجاری آن شرکت در ذهن شما باقی خواد ماند به همین ترتیب در اینجا تلاش داریم به شما عزیزان نکات کاربردی برای طراحی یک لوگوی حرفه ای را آموزش دهیم نکاتی که چه شما خودتان قصد طراحی لوگو داشته باشید چه آن را به شخص دیگری بسپارید به کارتان خواهد آمد .

مهمترین نکات طراحی لوگو در سال 2021

چنانچه خود شما قصد طراحی لوگو را دارید این مطالب به درد شما خواهد خورد در ابتدا این را بدانید که برای اینکار شما می توانید از یکسری از برنامه ها و یا سایتها نیز استفاده کنید ، برای مثال : نرم افزارهایی مانند Logomaker و یا adobe illustrator می توانند به شما برای طراحی لوگو بسیار کمک کنند و سایت هایی نیز هستند که دقیقا برای همین کار ساخته شده اند مانند : Logaster , Onlinelogomake , Logogenie

1. رساندن ماهیت کسب و کار

به شما پیشنهاد می کنیم لوگویی که برای کسب و کارتان انتخاب می کنید با ماهیت و اساس کارتان همخوانی داشته یا طراحی سایت و ظاهر سایتتان و در نگاه اول محصول و خدمات شما را در ذهن تداعی کند برای مثال به دو لوگوی زیر توجه کنید

شما در لوگوی سمت چپ با یک لوگوی مفهومی مواجه هستید در اینجا صرفا با رساندن مفهوم پاکیزگی بدن اینکه بصورت مستقیم به خدمات خود که کارواش می باشد اشاره کند به شما کسب کار را معرفی می کند اما در تصویر سمت راست شما با طراحی طرف هستید که کاملا بصورت مستقیم تصویری از کارواش را نشان مشتری می دهد می توان گفت لوگوی مفهومی سمت چپ برای القای پاکیزگی طرح هوشمندانه ای است .

2. انتخاب یک لوگوی ساده

این تصور غلطی است که افرادی فکر می کنند هرچقدر طراحیشان پیچیده تر باشد حرفه ای تر به نظر می رسند در صورتی که با مشاهده برند ها و شرکت های بزرگ جهان موجه می شوید که این سادگیه لوگوی آن هاست که آن را در ذهن شما ماندگار کرده ، تصاویر پیچیده عمدتا برای ثبت در ذهن دشوارتر هستند برای مثال می توانید لوگوی دو شرکت بزرگ اپل و سامسونگ را تصور کنید که هر کدام در اوج سادگی اما هوشمندی هیچ وقتاز ذهن شما پاک نخواهند شد .

3. استفاده از فضاهای خالی لوگو

توصیه ما این است که در کنار لوگوی خود و در فضاهای خالی از یک شعار یا تگ لاین و یا نام برند و … استفاده کنید ، برای شرکت ها و کسب کارهای تازه تاسیس این کار بسیار مفید است به این شکل شما تصویر بهتر و واضح تری از محصولتان ارائه می دهید .

4. اهمیت شعار در لوگو

همانطور کهاشااره کردیم استفاده از یک شعار کوتاه در لوگو یقینا می تواند دید بهتری از شما به مخاطب ارائه کند و همچنین به زیباتر کردن طراحی شما نیز اضافه کند . یک شعا کوتاه 20 الی 30 کاراکتری به مخاطب ارزش محصول شما را می فهماند .

حتما به این نکته دقت کنید که شعار انتخاب شده در کنار نام برند باید از آن کوچکتر بوده و متناسب با آن باشد تا نام و نشان اصلی شرکت را تحت الشعاع قرار ندهد برای مثال به تصاویر زیر دقت کنید در لوگوی سمت راست یک شعار با فونت بزرگ تمامتعادل تصویر را برهم زده و مخاطب را از هدف اصلی که نام برند شماست دور می کند .

5. استفاده از رنگ های مناسب

تعادل میان رنگ ها در طراحی لوگو بسیار اهمیت دارد . رنگ تایین کننده جذابیت و ماندگاری در ذهن مخاطب است و بسیار تایین کننده محسوب می شود ، حتما به همخوانی تعادل رنگ در لوگو دقت کنید . و نکته دیگر آنکه سعی کنید در استفاده از رنگ های متععد و مختلف پرهیز کنید چون ظاهر لوگوی شما را از حالت حرفه ای دور می مند همان رنگ های اصلی و کم باعث تاثیر بیشتری در ذهن مخاطب می شود .

6. استفاده درست از حروف کوچک و بزرگ انگلیسی

چنانچه قصد دارید لوگوی خود را به انگلیسی طراحی کنید که تصمیم خوبی نیز هست چون به هر حال زبان بین المللی است و همیشه و همه جا بازخورد خواهد داشت به شما پیشنهاد می کنیم حتما برای نام برند و شرکت از حروفبزرگ استفاده کنید و برای نوشتن شعار تبلیغاتی از حروف عادی زیرا نام برند با حروف کوچک حس قدرت را به مخاطب انتقال نمی دهد .همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید .

 

 

7. داشتن تعادل در نوشته ها

در اینجا منظور از تعادل یعنی تمام قسمت های یک لوگو مانند : برند ، شعار تبلیغاتی . نماد همگی باید در تعادل مکانی کامل در کنار هم قرار بگیرند . در تصویر پایین به خوبی تفاوت یک لوگوی بدون تعادل را با یک لوگوی خوب می بینید ، لوگوی سمت راست یک طرح نامتعادل است .

8. در نظر گرفتن رنگ پس زمینه سایت

در طراحی لوگو حتما ابتدا به این مسئله که قرار است در کجای سایت و بر روی چه رنگ چس زمینه ای قرار بگیرد دقت کامل داشته باشید برای خوانا بودن لوگو و دیده شدن طرح حتما باید رنگ آن با پس زمینه تفاوت کامل داشته باشد در تصویر زیر تفاوت استفاده از رنگ های نادرست را بخوبی می توان مشاهده کرد .

9. لوگوی واضح و خوانا

حتما سعی کنید نام برند و نوشته لوگوی شما کاملا واضح و خوانا باشد طوری که مخاطب در یک لحظه متوجه آن شده و بتواند آنرا بخواند در غیر این صورت هیچکس برای درک آن زمان صرف نمی کند . از لحاظ اندازه فونت ها و خود فونتی که استفاده می کنید حتما خوانایی را مد نظر داشته باشد و دقت کنید این خوانایی هم در کامپیوتر و دسکتاپ و هم در گوشی و تبلت باشد .

10. پرهیز از نمونه برداری در لوگو

حتما و حتما پیشنهاد ما به شما این است که برای طراحی لوگو به هیچ وجه به سراغ تقلید از برندهای بزرگ و معروف نروید که این کار نه تنها برای شما سودی ندارد بلکه اعتبار شما را هم زیر سوال می برد پس سعی کنید خودتان خلاقیت به خرج دهید و ایده های جدید ارائه کنید تا در دهن ها ماندگار شوید .

امیدوارم در این مطلب توانسته باشم شما عزیزان را برای شناخت و طراحی یک لوگوی حرفه ای و زیبا راهنمایی کنیم ، لطفا نظرات خود را با ما در فراسایت در میان بگذارید .

.:: منتظرتان هستیم ::.

مشاوره طراحی سایت کاملا رایگان از ما دریافت کنید

فراسایت یک پلتفرم طراحی سایت است که روند ساخت یک وبسایت را از 0 تا 100 برای شما در زمان کوتاهی خلاصه می کند!