آشنایی با سرویس های چت آنلاین

آشنایی با سرویس های چت آنلاین

آشنایی با سرویس های چت آنلاین

امروزه برای کلیه کسب و کار ها مانند شرکت های بزرگ و کوچک ، فروشگاه های اینترنتی ، سایت های مختلف آموزشی و … ایجاد و حفظ ارتباط با مشتریان و پشتیبانی از سرویس های ارائه شده ، یکی از اصول جدا نشدنی بقا و موفقیت برای کسب و کار می باشد . روش های مختلفی برای ایجاد ارتباط با مشتریان و دریافت نظرات و سوالات آن ها مانند ارتباط از طریق ایمیل ، تماس تلفنی و همین طور چت آنلاین وجود دارد .

افزایش روند استقبال کاربران از فروشگاه های اینترنتی و استفاده از وب سایت های ارائه دهنده خدمات مانند سایت های آموزشی و غیره نشان می دهد کاربران ترجیح می دهند به جای صرف وقت و هزینه برای مراجعه حضوری ، اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق تماس تلفنی و یا سرویس چت آنلاین به دست بیاورند.

بررسی سرویس چت آنلاین

از مهمترین و اساسی ترین راه های ارائه خدمات به مشتریان در کسب و کار های اینترنتی ، استفاده درست از سرویس چت آنلاین می باشد . شما از این طریق با دریافت سوالات و بررسی نیاز های آن ها و پاسخگویی مناسب قادر خواهید بود ، کسب و کار خود را حرفه ای کنید .

همین طور استفاده از سرویس چت آنلاین یکی از روش های توضیح خدمات ، کالا و فروش محصول می باشد .

کارشناس چت آنلاین:

وقتی مشتری وارد سایت شما می شود و زمانی را در سایت یا فروشگاه شما صرف می کند ،کارشناس چت آنلاین با مطرح کردن تعدادی سوال  ، برای رفع نیاز مشتری و ارائه خدمات بهتر اقدام می کند . این سوالات کوتاه و مختصر ، باعث ایجاد گفتگو با کاربر و در نهایت رفع نیاز های آن و افزایش میزان رضایت مندی خواهد شد .

مزایای سرویس چت آنلاین

  • استفاده از این روش موجب بالا رفتن نرخ تبدیل سایت شما می شود . اکثر کاربران تمایل دارند به طور مستقیم ارتباط برقرار کنند و تنها دیدن محتوای یک سایت برای آن ها کافی نمی باشد .با توجه به آمار های ارائه شده 77 درصد کاربران به دلیل صرف هزینه و زمان کمتر ، استفاده از چت آنلاین را جهت دریافت پشتیبانی و مشاوره انتخاب می کنند .
  • کارشناس چت آنلاین می تواند در یک زمان با چند کاربر ارتباط برقرار کند و پاسخگویی انجام دهد . لذا نیازی به چندین مرکز تماس و استخدام نیروی کار کمتری دارید و در نهایت این کار موجب کاهش هزینه ها خواهد شد .
  • طبق آمار های ارائه شده ، استفاده از سرویس چت آنلاین موجب افزایش میزان فروش تا 20 درصد خواهد شد . لازم به ذکر است استفاده از این روش ، تعداد مشتریان و احتمال خرید آن ها را تا 3 برابر افزایش خواهد داد.
  • استفاده از سرویس پشتیبانی و چت آنلاین و دریافت پاسخ مناسب ، توسط کاربر ، موجب افزایش میزان اعتماد مشتری می شود .
  •  دریافت نظرات و ذخیره ان ها در این سرویس موجب اطلاع از نارضایتی کاربران خواهد شد . در سیستم چت آنلاین، چت های شما ذخیره می شود لذا شما قادر خواهید بود به تمام مشکلات و نارضایتی هایی که مشتری شما در ابتدای گفتگو تا به حال داشته را برطرف کنید و در واقع با نیاز اصلی مشتری آشنا بشوید و در دفعات بعد راهنمایی را بر مبنای نیاز همان مشتری ارائه بدهید، این ویژگی بسیار مهمی در سیستم چت آنلاین می باشد.
  • شما از طریق برقراری ارتباط دائمی با مشتریان و پی بردن به نیاز های آنها ، امکان رقابت با سایر شرکت ها و پیشی گرفتن از آن ها را خواهید داشت و در نتیجه می توانید مشتریان و بازدید کنندگان بیشتری را برای خرید یا استفاده از خدمات خود قانع کنید .

معرفی سرویس های چت آنلاین

در ادامه به معرفی سرویس های مختلف ایرانی و خارجی چت آنلاین می پردازیم . کسب و کار های آنلاین یا طراحی وب سایت ها به منظور مشاوره ، معرفی خدمات به مشتریان و افزایش فروش ، بسته به نیاز خود می توانند از یکی از این سرویس ها برای ارتباط با مشتریان استفاده کنند .

1. crisp

کریسپ پر طرفدارترین سرویس چت آنلاین در میان کاربران ایرانی می باشد . این سرویس خارجی ، با زبان فارسی سازگاری دارد و امکانات زیادی را در نسخه تجاری برای کسب و کار ها ارائه می دهد . این سرویس رایگان بوده و در صفحه گفت و گو امکانات مناسبی را به کاربران فارسی زبان ارائه می دهد .

برخی امکانات crisp :

  • می توانید چند پشتیبان برای پاسخگویی داشته باشید
  • می توانید فرم چت آنلاین خود را شخصی سازی کنید
  • امکان ارسال گفت و گو به ایمیل کاربران بعد از خروج از صفحه سایت وجود دارد
  • امکان نمایش افراد آنلاین در سایت

و اساسا همانطور که ما در یک مطلب جدا درباره سرویس کیریسپ صحبت کرده بودیم می توان گفت این سرویس تمام نیازهای شما را بر آورده می کند.

2. Retain

ریتین نیز جزو ابزار های خوب و پر قدرت در حیطه سرویس دهی چت آنلاین می باشد . ویژگی های این ابزار عبارتند از :

  • ذخیره سازی اطلاعات کاربران
  • قرار دادن یادداشت برای هم تیمی ها
  • نشان دادن موقیعیت مکانی و محل کاربر مورد نظر
  • قابلیت برچسب گذاری و جستجو

در ادامه ابزارک ریتین نیز دارای ویژگی هایی از جمله :

  • نصب آسان
  • سفارشی کردن آن با سایت خود
  • رابط کاربری ساده و زیبا
  • کوتاهی زمان بارگذاری روی سایت

در این برنامه خودکار سازی فرایند نیز وجود دارد که این امکان را به شما می دهد تا برای سوالات عمومی افراد پاسخ ها را دسته بندی کرده و برای کاربران ارسال کنید تا دوباره کاری نداشته باشید .

این سرویس برای مدت 14 روز برای سایت شما رایگان کار می کند و پس از آن باید هزینه پرداخت کنید .

3. گفتینو

این نرم افزار چت پر قدرت کاملا ایرانی بوده و شرکت های بزرگی نیز از آن استفاده می کنند . امکانات گفتینو عبارتند از :

  • گرافیک زیبا ، به روز و کاربر پسند
  • پاسخ های آماده و از پیش ذخیره شده
  • قابلیت شخصی سازی با سایت شما
  • داشتن حجم کم در کنار سرعت بالا برای بازدهی بیشتر سایت
  • کسب اطلاعات از فعالیت های کاربران و ذخیره آن ها
  • امکان ارسال و دریافت اطلاعات صوتی و متنی و تصویری
  • نمایش افراد آنلاین در سایت
  • ساخت و ایجاد فرم های سفارشی برای کاربران در زمان آفلاین
  • قابلیت ویرایش متن های ارسال شده
  • امکان نصب بر روی سیستم عامل های اندروید و ios
  • و …

این نرم افزار برای یک اپراتور با صد مکالمه رایگان و برای تعداد بیشتر مبلغی را دریافت می کند .

4. رایچت Raychat

این سرویس یکی از بهترین پلتفرم های چت آنلاین ایرانی می باشد . شما می توانید لوگوی رایچت را در هر مکانی از وب سایت خود قرار دهید و آن را مخفی کنید. برخی دیگر از امکانات رایچت عبارتند از:

بایگانی مکالمات ، ذخیره کردن سوالات کاربران ، باز شدن بلافاصله بعد از ورود کاربر به سایت و قابلیت استفاده در وردپرس

5. LivePerson

این پلتفرم خارجی امکان نظارت بر ارتباط با مشتریان را برای شما فراهم می کند . این ابزار با نرم افزار  فیسبوک کاملا سازگار می باشد . دیگر ویژگی های آن عبارتند از:

قابلیت نمایش در تلفن همراه ، امکان گزارش گیری لحظه ای و تجزیه و تحلیل عالی اطلاعات

البته لازم به ذکر است که این سرویس رایگان نمی باشد .

6. LiveChat

بهتر است سایت ها و شرکت هایی از این ابزار استفاده کنند که درخواست های زیادی از طرف مشتریان دریافت می کنند و حجم فعالیت کسب و کار آنها زیاد می باشد. این ابزار دارای قابلیت ticketing system است، . نصب این ابزار بسیار ساده است و همه کاربران با هر سطح معلوماتی می توانند از این ابزار استفاده نمایند. از مهمترین ویژگی های این ابزار، امکان نوشتن متن به صورت آفلاین و ارسال آن در هر زمانی می باشد . همین طور می توان به امکان رونوشت گرفتن مخاطبان از پیام ها و نمایش برند شرکت بر روی این ابزار اشاره کرد.

در آخر در نظر داشته باشید که انتخاب سرویس های ارائه شده به نیاز هر شرکت و سازمانی بستگی دارد اما اگر بخواهیم بهترین نوع سرویس پشتیبانی آنلاین را بنا به درخواست زیاد و امکاناتی که ارائه می دهند ، انتخاب کنیم ، رایچت و گفتینو در میان سرویس های ایرانی پر طرفدارترین می باشند و هزاران کسب و کار آنلاین و شرکت از آن برای افزایش بازدید از سایت، بهبود رتبه سایت و فروش محصولات خود استفاده می کنند.

از بین سرویس های خارجی نیز سرویس crisp بهترین گزینه می باشد زیرا از رابط کاربری ساده همراه با زبان فارسی برخوردار می باشد و نسخه رایگان آن نسبت به سایر سرویس‌ها امکانات بیشتری ارائه می‌دهد .

 

.:: منتظرتان هستیم ::.

مشاوره طراحی سایت کاملا رایگان از ما دریافت کنید

فراسایت یک پلتفرم طراحی سایت است که روند ساخت یک وبسایت را از 0 تا 100 برای شما در زمان کوتاهی خلاصه می کند!