همه چیز درباره شخصی سازی محتوا برای سایت

همه چیز درباره شخصی سازی محتوا برای سایت

همه چیز درباره شخصی سازی محتوا برای سایت

یقینا می دانید که بسیاری از فروشگاه های اینتزنتی با ارائه پیشنهادات ویژه به کاربران مانند ارائه تخفیف و چیزهایی از این قبیل سعی در ترغیب مخاطب به خرید دارد . می توان گفت اخیر اینگونه پیشنهادات مثل گذشته جواب گو نیستند به همین منظور ما می خواهیم راههای دیگری برای جذب مشتری و حتی معرفی کردن ما به دیگران معرفی کنیم .

شخصی سازی محتوا

تکنیک جدیدتری که به جای ارائه تخفیف برای افزایش فروش در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد شخصی سازی محتوای ارائه شده است .

در اینجا سعی داریم در مورد شخصی سازی محتوا و اینکه چه تاثیری در افزایش فروش اینترنتی تان دارد را برای شما همراهان فراسایت شرح دهیم .

شخصی سازی محتوا چیست ؟

پیش از جواب به این سوال باید بدانیم که منظور از محتوا چیست ، محتوا شامل هر آن چیطی ست که به مخاطب ارائه می کنید حال می خواهد محصولات ، مقالات ، پیام ها و یا حتی پیشنهاداتی که می دهید باشد .

برای مثال می توان در زمان عضو شدن یا ثبت نام کاربر در سایت سوالاتی از او از قبیل جنسیت ، منطقه جغرافیایی و محصولاتی که از آن بازدید کرده است و اطلاعاتی از این دست را دریافت کرد و از این طریق با سلیقه کلی مشتری آشنا شد حال شما می توانید بعد از آن محصولات و خدماتی را در قالب ایمیل یا خبرنامه و لینک برای او بفرستید که احتمال خررید وی را بسیار بالا ببرد .

در یک جمله می توان گفت شخصی سازی محتوا یعنی رساندن پیام درست به شخص درست در زمان درست .

تاثیر شخصی سازی محتوا در افزایش فروش

ما تا ندانیم مشتری ما چه علاقه مندی ها و نیاز هایی دارد یقینا نمی توانیم از جهت روانی بر او تاثیر بگذاریم . چرا شناخت این قدر مهم است ؟

زمانی که خریدار متوجه می شود که ما درباره او اطلاعاتی داریم و دقیقا محصولی که نیاز دارد  و می خواهد را به او نشان می دهیم احتمال خرید او بسیار بیشتر خواهد شد . جدای اینکه این شناخت باعث رابطه ای صمیمانه با خریدار می شود ، چون خریدار با صرف زمان بسیار کوتاه تر محصولی با ویژگی های دلخواهش را پیدا کرده آن را خریداری می کند.

-بالا بردن اینگیجمنت یا تعامل بازدید کنندگان :

زمانی که محتوای شما برای مخاطب جذاب و خواست خود او باشد یقینا تعامل خودش را با آن نشان خواهد داد .

بهبود درک برند :

زمانی که خریدار تجربه خوبی با سایت شما داشته باشد ذهنیت و درک خوبی از شما پیدا خواهی کرد .

-بالا بردن تعداد مشتری و لید جنریشن :

برای دریافت اطلاعات مشتری یکی از راه ها برقرای صحبت صمیمانه با اوست مانند استفاده اسم در ایمیل مارکتینگ .

چگونگی شخصی سازی محتوا

اکنون که از مزایای شخصی سازی محتوا با خبر هستیم می خواهیم به شما چهار روش برای انجام این کار نشان دهیم .

1. شخصی سازی بر مبنای پرسونا(person)

پس از دریافت اطلاعات از کاربر اصطلاحا پرسونای آن ها را مشخص کنید . این بدان معناست که بدانید خریدار چه علاقه مندی ها و اولویت هایی دارد ، دغدغه های ذهنی اش کدام است ، با چه هدفی وارد سایت شما شده و چه نیاز هایی دارد . پس از آن که پرسونای مخاطب را مشخص کردید بر اساس آن ویژگی ها می توانید محتوا را بخش بندی کنید .

2. بخش بندی یا segmentation

با این روش مخاطبانتان را بر اساس شاخصه هایی مثل حوزه فعالیتشان ، سمت شغلی ، رنج سنی ، محدوده جغرافیایی ، جنسیت و چیزهایی از ایت قبیل بخش بندی می کنیم . نوع دیگری نیز از بخش بندی وجود دارد که بر اساس چیزهایی از قبیل علاقه مندی ، ترجیهات و واکنش هایی که قبلا کاربر به برند شما داشته صورت می گیرد .

3. شخصی سازی بر مبنای سفر مشتری یا customer journey

می توان بر اساس اینکه خریدار اکنون در چه مرحله ای است برایش محتوای سفارشی تولید کرد . در این نقشه مشخص می شود  که در هر مرحله می خواهید روی چه دسته ای از مشتریان تمرکز کنید برای مثال اگر در ابتدای راه و مرحله ی آشنایی با برند هستید حتما روی محتوا و امکانات رایگانی که شما را بهتر معرفی می کند تمرکز کنید نه یک تبلیغ به صورت مستقیم و شعار گونه از خودتان .

4. شخصی سازی بر مبنای شخص

شاید بتوان گفت مخاطبان جدیدا به این سه روشی که ارائه کردیم نیز راضی نمی شوند برای آنها مهم است که شما به صورت مستقیم و با خود آنها در ارتباط باشید . در این سطح از شخصی سازی محتوا برای مثال می توان فرستادن ایمیل و پیام های شخصی با ارئه پیشنهاد یک محصول خاص به کاربران را توصیه کرد .

چگونگی استفاده از محتوای شخصی سازی شده

برای شناسایی علایق کاربران ابزارهای مختلفی وجود دارد مانند ابزارهایی که بازدید کاربر از محصولات مختلف را بررسی کرده و سپس محصولی از آن دسته بندی را به او نشان می دهد . نمونه های دیگری نیز از این ابزارها در سایت های فروشگاهی موجود است :

1. داشتن انتخاب های مختلف در صفحه محصولات

برای مثال خرید یک شلوار از سایت مستلزم انتخاب سایز ، رنگ ، طرح و غیره می باشد اما خیلی از برند ها از نظر سایز کمی با هم متفاوت هستند به همین دلیل یک نکته حائز اهمیت می تواند برای شما این باشدکه پس از انتخاب محصول و قبل از پرداخت هزیینه کاربر بتواند سایز شخصی خود را به دقت و اندازه وارد کند تا فروشگاه هم دقیقا همان سایز را برای او ارسال نماید .

2. استفاده از محتوای شخصی در ارسال پیام

به شما توصیه می شود برای ارسال محتوای خود به کاربر از اسم شخصی برایشان استفاده کنید و یا برای مثال اگر کاربری محصولی را به سبد خرید خود اضافه کرده اما پرداخت خود را انجام نداده است می توانید با یک ایمیل با محتوای شخصی سازی شده سبد خرید را به کاربر یادآوری کنید .

3. برگرداندن کاربران قبلی با محتوای شخصی سازی شده

توجه داشته باشید که خیلی از مواقع بازگرداندن کاربران سابق شما بسیار راحت تر و مفید تر از جذب کاربر جدید می باشد . شما می توانید با آنالیز رفتار آن کاربر در سایت و ارتباط با او متوجه ترک کاربر از سایت و خرید نکردن او شوید بعد از آن با پیدا کردن مشکل و برطرف کردن آن و هدف گیری مجدد این کاربر در تبلیغات می توانید او را به سمت خرید سوق دهید .

 

 

 

.:: منتظرتان هستیم ::.

مشاوره طراحی سایت کاملا رایگان از ما دریافت کنید

فراسایت یک پلتفرم طراحی سایت است که روند ساخت یک وبسایت را از 0 تا 100 برای شما در زمان کوتاهی خلاصه می کند!