6 راهکار جذب مشتری

6 راهکار جذب مشتری

6 راهکار جذب مشتری

سلام به همراهان عزیز فراسایت ، امروز قصد داریم به شما چند راهکار عملی برای جذب مشتری و قانع کردن آن برای خرید را آموزش دهیم . لازم به ذکر است راهکارهای پیش رو هم برای عزیزانی که در کسب و کار اینترنتی مشغول به کار هستند و هم کسانی که به صورت سنتی و در بازار فعال هستند مفید خواهد بود .

امروزه به دلیل تعداد بالای فروشگاه های اینترنتی و رقابت زیاد نباید انتظار داشت که خریدار به محض ورود به سایت شما اقدام به خرید کند . انتخاب و تصمیم گیری بسیار سخت شده و اساسا این هنر شما به عنوان فروشنده است که چطور خریدار را قانع و مجاب کنید که باید میان این همه ارائه دهنده و تنوع محصول شما را انتخاب کند . برای این کار مثلا شیوه ی توضیح دادن به خریدار و درگیر کردن احساسی وی و اثبات بهتر بودنتان از رقبا بسیار مهم است .

چگونه مشتری را جذب کنیم؟ ( راهکارهای صحیح )

اولین پیشنهاد ما به شما این است که همیشه خودتان را جای خریدار قرار دهید و ببینید چه چیزهایی سبب می شود که شما به سراغ یک مغازه ، رستوران و یا برندی خاص بروید ؟؟ مسلما شما برای انتخاب هر کدام از این ها برای خود دلایلی داشتید که رعایت آن ها برای فروشتان تاثیرگذار خواهد بود اما در اینجا به نکاتی مهم اشاره می کنیم :

1. حضور واقعی و مستمر

خریدار زمانی که از یک مغازه فیزیکی بازدید می کند با فروشنده رو در رو می شود و فروشنده امکان این را دارد که بتواند حس و حال خود را منتقل کرده و اعتماد خریدار را جذب کند اما در کسب و کار اینترنتی خریدار شما را نمی بیند و انتقال حس و جذب اعتماد بسیار سخت تر است ولی پیشنهاد ما به شما این است که پیش از هر چیز یک سیستم پشتیبانی چت آنلاین برای سایت خود راه اندازی کنید تا بتوانید حضور و واقعی بودن خود را به خریدار اثبات کرده و پاسخگویی سریع و 24 ساعته ارائه دهید .

حتما در قسمت ( درباره ما ) ی سایت اطلاعات کامل با تصاویر و شماره های مربوطه از خودتان قرار دهید تا خریدار بیشتر به شما اعتماد کند .

2. صحبت در مورد ویزگی های مثبت مشتری

به شما اطمینان می دهیم تعریف از مشتری یکی از بهترین و موثرترین راه های جذب وی برای خرید است فرض کنید خریداری که همش از کیفیت محصول و کارایی آن سوال می پرسد شما می توانید به آن بگویید که چقدر خریدار خوبی است که کیفیت برایش از میزان قیمت مهم تر است و این نشانه ی آگاهی وی می باشد .همین جمله کوتاه احتمال خرید را بالا می برد .

3. خدمات رایگان

فرض کنید در طراحی سایتتان در حیطه محصول یا خدماتی که ارائه می دهید پست ها ، ویدئو ها و یا فایل های آموزشی به صورت رایگان در اختیار مخاطب قرار می دهید ، این اطلاعات رایگان باعث جذب مخاطب و ایجاد یک حس دین در او می شود . مخاطب برای جبران سعی می کند خدمات یا محصول شما را بخرد.

4. ایجاد حس کمبود و عجله در خریدار

جملاتی مانند “آخرین مهلت بهره مندی از تخفیف” ،”آخرین محصول موجود در انبار” و امثال این ها اساسا حسی را در خریدار ایجاد می کند که اگر تمام این محصول فروش رفته پس یقینا گزینه خوبی بوده است و یا حس کمبود باعث عجله در خرید وی می شود.

5. اثبات بهتر از بودن از رقبا

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم یقینا رقبای زیادی همین محصول شما را ارائه می دهند و همان طور که گفته شد مخاطبان باید بدانند که خرید از شما چه مزیتی برایشان دارد پس زمانی که در مورد محصولتان سوال می کنند حتما به  مزیت رقابتیتان اشاره کنید چیزهایی از قبیل :کیفیت فنی بهتر ، امکانات بیشتر ، ضمانت و گارانتی محصول و غیره .

6. نشان دادن تخصصتان به خریدار

شما اگر بخواهید به یک سایت تخصصی و خدماتی سفارش کار بدهید که یکی از آن ها در کار خود تبحر داشته و دارای رزومه کاری قوی باشد و دیگری نیز همین گزینه ها را دارا باشد و علاوه بر آن در صفحات اجتماعی و یا سایت تخصصی اش ویدئو های آموزشی مرتبط و مقاله های تخصصی منتشر می کند شما کدام را انتخاب می کنید.

یقینا بسیاری از افراد نفر دوم را انتخاب می کنند زیرا با مشاهده صفحات احساس می کنند طرفشان فردی متخصص تر است. این را در نظر داشته باشید که هر دو گزینه در کار خود تخصص دارند اما استفاده از فضای آنلاین برای معرفی و نمایش تخصصمان علاوه بر جذب مخاطب ما را حرفه ای تر نشان می دهد.نکته مهم اینجاست که با انتشار ویدئوهای تخصصی و این چنینی در سایت یا صفحه خود فرای معرفی خود و  مجموعه تان به عنوان متخصص به خریدار از لحاظ بازدید نیز تعداد بسیار بیشتری مخاطب برای خرید محصول و خدماتتان جذب خواهید کرد.

بعد از این مراحل اجازه دهید کمی درباره کلمات تاثیر گذار با خریداران صحبت کنیم. مطمئن باشید که کلمات برای جذب مخاطب یا خریدار بسیار تاثیر گذار و قدرتمند هستند.برای مثال جملاتی نظیر منحصر به فرد ، آسان تر کردن زندگی به وسیله فلان محصول ، ساخت آسان و سریع سایت در چند ساعت ، انتخاب این محصول به صرفه است چون مصرف انرژی کمتری دارد و استفاده از واژه ضمانت مانند:ضمانت قیمت مناسب، ضمانت سلامت محصوی و یا ضمانت بازگشت پول که در خریدهای اینترنتی بسیار حائز اهمیت است.

در پایان باید به این نکته اشاره کنم که چنانچه روزانه چند هزار نفر نیز به سایت شما سر بزنند اما شما از شیوه های ذکر شده در بالا و راهکارهای متقاعد کردن و جذب مشتری استفاده نکرده باشد و شیوه های بروز پاسخگویی و ارتباط با خریدار را نشناسید در آخر هیچ کدام از این افراد برای شما تبدیل به یک خریدار واقعی نخواهند شد . امیدواریم این مطلب به شما ایده هایی برای فروش بهتر و جذب بیشتر مخاطب دداده باشد چنانچه شما عزیزان نیز راهکارهای خلاقانه ای برای کار خود ابداع کردید می توانید در این صفحه با ما در میان بگذاربد .

.:: منتظرتان هستیم ::.

مشاوره طراحی سایت کاملا رایگان از ما دریافت کنید

فراسایت یک پلتفرم طراحی سایت است که روند ساخت یک وبسایت را از 0 تا 100 برای شما در زمان کوتاهی خلاصه می کند!