تبلیغات فروشگاه اینترنتی از طریق پیامک ( تبلیغات پیامکی )

تبلیغات فروشگاه اینترنتی از طریق پیامک ( تبلیغات پیامکی )

تبلیغات فروشگاه اینترنتی از طریق پیامک ( تبلیغات پیامکی )

با سلام خدمت همراهان عزیز فراسایت

در همین ابتدا به این موضوع اشاره کنیم که فرستادن پیامک تبلیغاتی برای مخاطبین مانند شمشیر دو لبه می باشد . به این معنی که اگر از آن درست استفاده نکنید صد در صد نتیجه عکس خواهد داشت و مخاطب را از سرویس یا محصول شما زده خواهد کرد.

اما دقیقا همین پیامک ها اگر با اصول و قواعد بازاریابی پیامکی ارسال شوند نتیجه فوق العاده ای برای کسب و کار شما خواهند داشت.

مراحل استفاده از سامانه پیامکی

بسیاری از فروشگاه های اینترنتی بعد از ثبت نام کاربر در سایت توسط پنل اس ام اس برای او کد فعال سازی ارسال می کند و یا بعد از آن پیامک تایید ثبت نام می فرستند ، این کار برای یک مجموعه فروشگاهی و یا سایت این مزیت را دارد که ابتدا به کاربران تصویری حرفه ای از سایت ارائه می دهد و مهم تر از آن به مرور زمان برای شما فهرست بلندی از شماره تلفن های مخاطبان را به وجود می آورد.

یادآوری به کاربر

خیلی از مواقع اتفاق می افتد که کاربری محصولی را انتخاب کرده و حتی به سبد خریدش هم آن محصول را اضافه کرده است اما بنا به دلایلی نمی تواند در آن لحظه خرید خود را تکمیل کند . اینجا جایی ست که شما می توانید با استفاده از پیامک یادآوری شخص را به تکمبل فرایند خرید خود ترغیب کنید.

البته پیامک یادآوری در زمان هایی مانند ارائه تخفیفات ویژه و اتفاقاتی از این دست نیز استفاده می شود.

 پیامک برای مشترکین خبرنامه

بهترین راه جذب مشتری ارائه تخفیف و پیشنهادی ویژه به مشتری می باشد . شما می توانید توسط سامانه پیامکی به کاربرانی که مشترکین خبرنامه شما هستند ( باید در طراحی وبسایت پیاده شود ) کد های تخفیف ارسال کنید و از این طریق فروش بیشتری به دست آورید و در نتیجه اشتراک گذاری این پیامک ها افراد بیشتری را نیز با مجموعه خود آشنا کنید .

نظرسنجی

هیچ چیز بهتر از این نیست که ما برای آگاهی از رضایت مخاطبین کسب و کارمان از پیامک های نظرسنجی استفاده کنیم . شما از طریق این سامانه می توانید نظرات کاربران را دریافت و از آن ها در آینده استفاده کنید . برای مثال به کاربری که تازه از شما محصول خریداری کرده ، پیامکی ارسال کنید که آیا از آن محصول راضی بوده است یا خیر و یا اینکه دوست دارند در آینده چه محصولی به سایت شما اضافه شود .

بالا بردن ورودی سایت

شما می توانید با قرار دادن لینکی از سایتتان در پیامکی که ارسال می کنید افراد زیادی را به سایتتان وارد کنید و اصطلاحا ترافیک سایتتان را بالا ببرید در نتیجه این کار رتبه و رنک سایت شما نیز در الکسا بهتر خواهد شد .

اطلاع رسانی وضعیت خرید

اگر شما فروشگاه اینترنتی دارید که در آن محصولات فیزیکی برای مشتری ارسال می شود سعی کنید با استفاده از یک پیام کوتاه خریدار را از وضعیت خرید خود با خبر کنبد . به این شکل که با ارائه کد مرسوله پستی به خریدار به او اطلاع دهید که می تواند از طریق سایت شرکت پست وضعیت بسته خود را پیگیری کند .

و اما اگر محصول شما صرفا یک فایل با قابلیت دانلود باشد می توانید پس از تکمیل خرید ، لینک دانلود را به شماره خریدار پیامک کنید . در واقع این کار به جلب اعتماد و رضایت مخاطب بسیار کمک می کند .

بررسی اطلاعات موجود از مخاطبین

بعد از اینکه تمامی این مراحل راانجام دادید و شروع به ارسال پیامک برای مخاطبین کردید ، در ادامه باید این را به خاطر داشته باشید که نیاز دارید هم زمان همه چیز را بررسی کنید و اطلاعات جدیدتری از مشتریان و مخاطبین خود و همین طور وضعیت فروشتان بدست آورید .

شما با انتخاب یک سامانه پیامکی حرفه ای این گزینه را در اختیار دارید که گزارش کاملی از پارامتر های زیر داشته باشید :

  • تعداد پیام هایی که دیده شده است .
  • تعداد پیام هایی که تحویل داده شده است .
  • تعداد پیام هایی که باز شده است .
  • تعداد شماره هایی که خاموش بوده اند .
  • تعداد اشخاصی که روی لینک ارسال شده کلیک کرده اند .
  • و …

شما با استفاده از این اطلاعات می توانید در مراحل بعدی ارسال پیامک های خود را بهینه تر کنید و میزان فروش و مخاطب کسب و کار خود را بهتر کنید .

در آخر اینکه برای اطمینان از اثر بخش بودن استفاده از پیامک تبلیغاتی به چند آمار ارائه شده در این زمینه اشاره می کنیم .

  • آمار ها نشان می دهد که 98 درصد از پیامک های تبلیغاتی ارسال شده ، توسط مخاطبین دیده خواهند شد .
  • 75 درصد از مخاطبین علاقه مند به دریافت کد های تخفیفی از طریق پیام کوتاه هستند .
  • حداقل 22 درصد از کد های تخفیفی که با پیامک ارسال می شود توسط اشخاص با یک دوست به اشتراک گذاشته می شود .
  • افراد به طور متوسط روزانه 14 ساعت تلفن همراه خود را در نزدیک ترین فاصله در کنار خود نگه می دارند .
  • افراد به طور میانگین روزانه 150 بار به صفحه موبایل خود نگاه می کنند .
  • طبق آمار میانگین زمان واکنش به یک ایمیل حدود 2.5 روز است . در صورتی که در واکنش به پیام کوتاه این زمان حدود 90 ثانیه می باشد .

جمع بندی نهایی اینکه اکثریت مردم از دریافت 2 پیامک تبلیغاتی در ماه به هیچ عنوان ناراحت نمی شوند و کاملا راضی خواهند بود پس شما می توانید با رعایت این اصول از ارسال پیامک نهایت بهره را ببرید و به افزایش فروش خود کمک کنید .

چنانچه شما عزیزان نیز در این زمینه تجربه ای دارید لطفا با ما و مخاطبین فراسایت در میان بگذارید و اگر سوالی داشتید در همین جا با ما مطرح کنید .

 

.:: منتظرتان هستیم ::.

مشاوره طراحی سایت کاملا رایگان از ما دریافت کنید

فراسایت یک پلتفرم طراحی سایت است که روند ساخت یک وبسایت را از 0 تا 100 برای شما در زمان کوتاهی خلاصه می کند!