انتخاب بهترین محصول فروش آنلاین در 2021

انتخاب بهترین محصول فروش آنلاین در 2021

انتخاب بهترین محصول فروش آنلاین در 2021

همان طور که می دانید مهمترین مرحله در راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی ، انتخاب محصول درست می باشد . به این منظور شما باید اطلاعات کاملی درباره وضعیت بازار و همین طور وضعیت رقبایتان در بازار به دست آورید تا بتوانید نتیجه گیری درستی داشته باشید .

چه مواردی را باید درباره محصول بدانیم

ارزیابی و اطمینان حاصل کردن از موفقیت محصولی که قصد فروش آن را دارید ، اولین گام در راه اندازی کسب و کار شما می باشد . لذا باید از محصولی که قصد فروش آن را دارید شناخت درست و کاملی داشته باشید . در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چه موارد و خصوصیاتی لازم است ، درباره محصولی که برای فروش انتخاب کرده اید ، بدانید.

1. چقدر برای محصول ما در بازار تقاضا وجود دارد

با وجود اینکه تجزیه و تحلیل بازار و بررسی میزان تقاضا برای یک محصول کار بسیار دشواری ست ، اما برای تصمیم گیری درباره فروش این محصول بسیار حیاتی می باشد . سرویس های مختلفی در اینترنت برای بررسی میزان جست و جو درباره محصول مورد نظر وجود دارند که می توان از آن ها برای درک میزان تقاضا برای محصول استفاده کرد .

یکی از روش‌هایی که می‌توانید وضعیت تقاضای مردم در بازار را به صورت آنلاین مشاهده کنید، وب سایت Google Trends است. شما با ورود به وب سایت و مشخص کردن منطقه مکانی موردنظرتان ، کلمات کلیدی مرتبط با ایده شغلی خود را جستجو کرده و اطلاعات مورد نیازتان را از میزان استقبال کاربران به دست خواهید آورد.

برای این کار می توانید از ابزارهایی مانند  Buzzsumo نیز استفاده کنید .این ابزار می تواند تعداد توییت‌های مربوط به کلمات کلیدی که به محصول ما مرتبط می باشد را مشخص کند . این اطلاعات می تواند چشم اندازی درباره روند تقاضا و جلب نظر مخاطبین ارائه دهد .

2. شناخت رقبا

قبل از راه اندازی هر کسب و کاری به خصوص در مورد فروش یک محصول ، شما باید اطلاعات جامع و کاملی درباره وضعیت رقبایتان در بازار داشته باشید و نقاط قوت آن ها را بدانید و با شناسایی نقاط ضعف آن ها ، از این موضوع برای بهبود کسب و کار خودتان استفاده کنید . با شناخت از رقبا و نحوه فعالیت آن ها در بازار می توانید به نتایج موفقیت آمیزی دست پیدا کنید چرا که امکان ارائه ایده های جدید برای شما فراهم خواهد شد .

3. امکان خرید محصول به صورت آنلاین

با وجود اینکه امروزه تقریبا هر محصولی قابلیت فروش به صورت آنلاین را دارد ، اما بسیاری از کاربران هنوز ترجیح می دهند محصولاتی را که نیاز به تست دقیق سایز و اندازه و یا مشاهده از نزدیک را دارند ، بصورت حضوری تهیه کنند . لذا در انتخاب محصول مناسب برای فروش حتما این نکته را در نظر داشته باشید که که محصولی که قرار است آن را آنلاین بفروشید جزو این دسته از محصولات نباشد .

4. شناسایی مشتریان هدف

قبل از راه اندازی یک کسب و کار آنلاین حتما باید شناخت کاملی نسبت به بازار هدف خود داشته باشید . به طور مثال باید بدانید که اصلا امکان سرویس دهی به مشتریان هدف خود را دارید یا نه ، چرا که عدم شناخت بازار هدف، می تواند کل سرمایه ، انرژی و زمان شما را تحت تاثیر قرار دهد .

برای این کار می توانید از الکسا و گوگل ترند کمک بگیرید . با وارد کردن واژه ها و ایده های مرتبط با محصولتان در این سرویس ها می توانید مشاهده کنید که چه مشتریانی ، در چه مناطقی در این زمینه جست و جو انجام داده اند .

همین طور می توانید از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر کمک بگیرید . با فعالیت در این شبکه ها و بررسی هشتک های مرتبط با ایده یا محصولتان می توانید دیدگاه مناسبی نسبت به این زمینه به دست آورید .

5. قیمت محصول

یکی از تکنیک هایی که کسب و کار های جدید و نوپا برای پیدا کردن جایگاه در بازار استفاده می کنند ، قیمت گذاری پایین تر محصول نسبت به رقبا در بازار می باشد . البته این روش مسلما منجر به سود پایین تر خواهد بود اما با بدست آوردن جایگاه و بازاریابی درست می توان درآمد زایی را افزایش داد .

البته قیمت گذاری پایین تر همیشه ایده مناسبی نخواهد بود اما در شروع کار با در نظر گرفتن تخفیفات ویژه و دوره ای می توان به پا گرفتن کسب و کار کمک کرد .

6. داشتن انواع مختلف یک محصول

در صورتی که قصد راه اندازی یک فروشگاه آنلاین را دارید ، این نکته را در نظر داشته باشید که محصولاتی که دارای سایز بندی می باشند مانند لباس یا کفش ، دردسر های خاص خود را دارند . زیرا لازم است از همه سایز ها موجود داشته باشید تا بتوانید نیاز های مشتریان را برآورده کنید . اما برخی محصولات مانند کیف یا اکثر اکسسوری ها سایز ندارند ، لذا این محصولات برای فروش آنلاین مناسب تر می باشند .

7. اندازه و وزن محصول

اندازه و وزن محصولی که ارائه می دهید کاملا در روند کسب و کار شما تاثیر گذار می باشد . محصولاتی با اندازه و وزن زیاد ، هزینه حمل و نقل بالایی دارند ، امکان انبار و ذخیره سازی آنها کمتر است و همین طور خریداران بالقوه کمتری نیز دارند ، که در نهایت منجر به کاهش سود شما خواهد شد .

8.  دوام یا ماندگاری و تاریخ انقضای محصول

محصولات با دوام و ماندگاری بالا را برای فروش آنلاین انتخاب کنید ، زیرا حمل و نقل راحت تری خواهند داشت و امکان اینکه محصول شما در طول مسیر ارسال دچار مشکل شود ، به شدت کاهش خواهد یافت .

همین طور محصولات دارای تاریخ تولید و انقضای کوتاه مدت برای فروش آنلاین خیلی مناسب نمی باشد . زیرا اگر در زمان هایی ، روند ثبت سفارش و ارسال محصولات طولانی تر از روال معمول شود ، کسب و کار شما متضرر خواهد شد .

9. محصولات فصلی ، دائمی یا یک بار مصرف

بعضی از محصولات فقط مختص به زمان های خاصی از سال هستند مانند شروع سال نو ، ولنتاین ، فقط زمستان و غیره . انتخاب این محصولات برای فروش ، کسب و کار شما را با نوسانات فصلی مواجه خواهد کرد . لذا اگر قصد دارید جریان نقدینگی و درآمد شما در کل سال با نوسانات کمی مواجه شود ، این محصولات برای شما مناسب نمی باشند .

معمولا فروش محصولات مصرفی یا یک بار مصرف برای فروش آنلاین مناسب تر می باشند  . زیرا فرصت کسب اعتماد و فروش مجدد محصول برای شما فراهم می شود . در نتیجه هزینه های بازاریابی و جذب مشتری کاهش پیدا خواهد کرد .

10 .محصولات دارای قوانین و محدودیت های خاص

هر محصولی که برای فروش انتخاب می کنید ، دارای یک سری قوانین و محدودیت ها می باشد . لذا بررسی دقیق آن ها و در نظر گرفتن این قوانین ، برنامه ریزی کسب و کارتان را هدفمند خواهد کرد . گاهی لازم است مشورت هایی را با برخی نهاد های مرتبط انجام دهید تا بتوانید برخی محدودیت ها را به سود خود تغییر دهید  .

در مجموع می توان گفت محصولاتی برای شروع یک کسب و کار مناسب ترند که بتوانند باعث حل یک مشکل شوند . محصولات کاربردی که نیازی را در بازار برطرف می کنند همواره داوطلبان خاص خود را دارند . امیدواریم با استفاده از مطالب ذکر شده و بررسی معیار های انتخاب یک محصول و همین طور، در نظر گرفتن میزان سرمایه و انرژی لازم ، بتوانید انتخاب درستی برای شروع یک کسب و کار داشته باشید .

.:: منتظرتان هستیم ::.

مشاوره طراحی سایت کاملا رایگان از ما دریافت کنید

فراسایت یک پلتفرم طراحی سایت است که روند ساخت یک وبسایت را از 0 تا 100 برای شما در زمان کوتاهی خلاصه می کند!