4 روش جدید افزایش تعامل سایت یا Engagement وبسایت

4 روش جدید افزایش تعامل سایت یا Engagement وبسایت

4 روش جدید افزایش تعامل سایت یا Engagement وبسایت

سلام خدمت همراهان عزیز سایت فرا سایت ، امروز قصد داریم به چند سوال اساسی در مورد اینکه در کل اینگیجمنت چیست ؟ چه اهمیتی برای سایت دارد ؟ و از چه راه هایی می اوان به آن رسید صحبت کنیم .

در حال حاضر گوگل به سایت هایی بیشتر رتبه می دهد و ارزش قائل است که مخاطب نه فقط از آن ها بازدید کند ، یعنی صرفا ورودی بالایی داشته باشند بلکه مخاطب در آن سایت ها زمان بیشتری صرف کند ، به مطالب دیگر سر یزند در سایت نظراتش را ثبت کند و یا مطالب را به اشتراک بگذارد و چیزهایی از این دست .

برای خود شما نیز آن زمان می توانید مخاطب ورودی را به یک خریدار احتمالی و بعد آن را به یک مشتری تبدیل کنید که شخص را بخوبی درگیر سایت و محصولات کرده باشید . ما در اینجا بدنبال راهکارهایی برای رسیدن به این اهداف برای شما عزیزان هستیم پس در ادامه با ما همراه باشید .

تعریف تعامل یا اینگیجمنت (Engagement)

می توان گفت تعامل در سایت و شبکه های اجتماعی تعاریف کمی متفاوتی دارند اما برقراری و بالا بردن تعامل در سایت به معنی ارتباط مداوم مخاطب و کسب و کار اینترنتی است . به این صورت که فعالیت هایی از قبیل : عضویت در سایت ، کامنت گذاشتن ، اشتراک گزاری ، برقراری تماس ، شرکت در نظرسنجی کمک به تکمیل محتوا و چیزهایی از این دست از مخاطب اتفاق بیوفتد .

دلیل اهمیت تعامل کاربر در سایت

مطمئنا هیچکدام از ما در هیچ زمانی بدون هیچ شناخت و آشنایی قبلی بدون معرفی یک شخص معتمد و مواردی از این قبیل دست به خرید و واریذ پول برای یک فروشگاه اینترنتی نمی زنیم بنابراین باید بدانید که اهمیت تعامل کاربر در اینجاست که خریدار احتمالی جدید توسط میزان مخاطبان شما فعالیت آن ها در سایتتان ، نظرات آن ها زیر محصول میزان رضایت مندی یا لایک کردن محصول در صفحات مختلف مجموعه تصمیم به خرید می گیرد ، پس می بینید که تعامل دیگر کاربران صد در صد برای جذب و فروش به دیگر کاربران بسیار حیاتی و مهم است . اما اکنون چگونه و با چه راهکارهای عملی می توان به این تعامل دست پیدا کرد ؟

روش های بالا بردن تعامل یا اینگیجمنت

ما در این مطلب سعی داریم بیشتر به بالا بردن تعامل در سایت نه شبکه های اجتماعی بپردازیم :

1. محتوای سایت

مخاطب صرفا با مواجهه به یک صفحه تبلیغاتی به صورت سنتی جذب محصول شما نخواهد شد بلکه در بازاریابی محتوایی با ارائه یک صفحه آموزشی و مفید رایگان و مطالبی از این دست بیشتر می توان او را ترغیب به ارتباط و تعامل کرد . این در حالتی ست که در بازاریابی محتوایی شما نیز برای خود وجهه یک متخصص و سایتتان را به عنوان یک منبع معرفی می کنید . در اینجا چند نکته از بازاریابی محتوایی مثال می زنیم :

تولید محتوا بسته به نیاز خریدار

محتوایی که با توجه به نیاز ها ، علاقه مندی ها و دغدغه های مخاطبین خاص شما تولید شده باشد . در واقع به این شکل که شما با شناخت و ارزیابی خریدار می فهمید که دقیقا به دنبال چیست و بعد از آن همان محتوا را تولید و به آن ارائه می کنید . این عمل در مخاطب شما حسی از اعتماد و صمیمیت ایجاد می کند که او را مجددا به سایت شما باز خواهد گرداند .

می توانید مطالب و صفحات مختلفی را به مخاطب پیشنهاد کنید که هم او را در سایت نگه داشته و هم با رفع نیاز هایش تعامل بیشتری با او برقرار کنید ، به این شکل می توان نرخ اینگیجمنت سایت را افزایش داد و همچنین باعث افزایش نرخ تبدیل شد .

فقط به محتوای متنی بسنده نکنید از فرم های دیگر محتوا سازی مانند تصاویر و ویدئو نیز استفاده کنید این کار برای درگیر کردن مخاطب بسیار تاثیر گذار است .

نکته بعدی شناخت کافی از مخاطب هدفتان است اگر شما طراحی سایتی دارید که در آن با مخاطبین کارشناس و جدی ارتباط دارید یقینا باید لحنتان نسبت به زمانی که مخاطبین نوجوان و جوان دارید بسیار متفاوت باشد .

2. طرح درخواست از کاربران

باید بدانید که تمامی چالش ها و یا مسابقات در صفحاتی مانند اینستاگرام صرفا به منظور بالا بردن تعامل با کاربران است ، این نوع صفحات با ایجاد پست های مسابقه ای خود به خود تعامل کاربران را بالا برده و مثلا در قبال یک درخواست مانند تگ یا منشن کردن چند نفر از دوستان ، اینگیجمنت بالایی برای خود ایجاد می کنند . در سایت نیز برای افزایش نرخ تعامل از همین گزینه در خواست از کاربر یا CTA(call to action) یعنی اقدام به عمل شناخته می شود . ایجاد درخواست هایی در سایت مانند :

– گذاشتن کامنت یا نظر زیر پست ها

-اشتراک گذاری مطالب

-بازدید از صفحات دیگر سایت

-ثبت نام در سایت

-دنبال کردن صفحه های اجتماعی

3. بهبود تجربه و طراحی کاربری

با تمام کارهایی که انجام شده یاز هم زمانی که یک مخاطب وارد سایت شما می شود ابتدا چیز هایی از قبیل سرعت سایت ، اندازه فونت ها و ظاهز گرافیکی آن نکات اصلی است که می توانند به افزایش تعامل یا عدم آن کمک کنند . پس ظاهر گرافیکی در ابتدا بسیار اهمیت دارد اما چند نکته دیگر را در زیر به شما معرفی می کنیم :

-بهینه سازی سرعت سایت

-استفاده درست و جذاب از رنگ ها

-سهولت در دسترسی به تمام بخش های سایت

-اطمینان از ریسپانسیو بودن قالب سایت

-استفاده از فضای سفید و خالی

ما در فراسایت برای شما عزیزان در قسمت طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی این گزینه ها را یکجا مهیا کردیم

4. ارتباط با مخاطبین

زمانی که شما توانستید مخاطب را ترغیب به دادن اطلاعاتی مانند ایمیل یا شماره تماس بکنبد حال می توانید با برقراری ارتباط و ارسال فایل های رایگان ، ویدئوهای آموزشی و غیره تعامل وی را با سایت افزایش دهید .

امیدواریم راهکار های ارائه شده در این مطلب برای شما همراهان عزیز فراسایت مفید واقع شده باشد . ما را مثل همیشه از نظرات گرانبهای خود مطلع کنید.

.:: منتظرتان هستیم ::.

مشاوره طراحی سایت کاملا رایگان از ما دریافت کنید

فراسایت یک پلتفرم طراحی سایت است که روند ساخت یک وبسایت را از 0 تا 100 برای شما در زمان کوتاهی خلاصه می کند!