معرفی بهترین ابزارهای بازاریابی محتوا (2021)

معرفی بهترین ابزارهای بازاریابی محتوا (2021)

معرفی بهترین ابزارهای بازاریابی محتوا (2021)

اهمیت بازاریابی محتوا امروزه آن قدربدیهی به نظر می رسد که صحبت کردن درباره آن دیگر ضرورتی نداشته باشد . با این حال جای تعجب است که بخش قابل توجهی از کسب و کارها هنوز به درستی ضرورت بازاریابی محتوا را‌ نمی‌دانند.

استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا را باید نه به عنوان یکی از گزینه‌ها، بلکه به عنوان بهترین گزینه و شاید گاهی تنها گزینه برای ارتباط با مشتریان و مخاطبان، در نظر گرفت . در دوران جدید، مباحثی مانند تبلیغات و حضور در  شبکه های اجتماعی، به عنوان زیرمجموعه‌ی کوچکی از دانش استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا مورد توجه قرار می‌گیرند.

به طور قطع با کمک ابزارهای تخصصی و کاربردی کارایی بازاریابی محتوایی بیشتر خواهد شد و در وقت و هزینه نیز صرفه جویی می شود  . در این مقاله قصد داریم شما را با ابزارهای بسیار مفیدی در زمینه تولید محتوا آشنا کنیم . ترکیب و استفاده این ابزارها با هم می تواند در بهبود فرایند بازاریابی محتوا بسیار تاثیر گذار باشد .

ابزار های بازاریابی محتوایی

1.توسعه مخاطبان با Kred

برای داشتن یک وب سایت با بازدید بالا ، فقط تولید محتوا کافی نیست . برای داشتن یک وب سایت موفق احتیاج به کارهای بیشتری می باشد . با استفاده از kred  می توانید ، تاثیر خود را در فضای مجازی بسنجید . با کمک این ابزار می توانید افراد تاثیرگذار را پیدا و با آنها ارتباط برقرار کنید تا پیغام شما را در شبکه‌های اجتماعی گسترش دهند.

kred با بررسی توییتر و فیسبوک ، میزان تاثیر گذاری شما را مشخص می کند و تاثیر گذاران حوزه کاری شما را پیدا می کند . این ابزار به افزایش میزان اعتماد و اعتبار شما کمک می کند و مشتریان را برای کلیک روی مطالب شما ترغیب می کند .

2. تحلیل محتوا با استفاده از Buzzsumo

اینکه بدانیم چه محتوایی برای کسب و کار ما مفید است و یا اینکه رقبای ما از چه محتوایی برای معرفی کسب و کار خود بهره می گیرند ، می تواند در برنامه ریزی و هدف گذاری تولید محتوای ما بسیار موثر باشد .

ابزار buzzsumo به شما کمک می کند تا به خوبی افراد تاثیرگذار در حوزه کسب‌وکار خود را بشناسید و با اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می دهد باعث می شود موفق تر عمل کنید .

با استفاده از این ابزار می توانید با تعیین کلید واژه‌های دلخواه  از انتشار محتوا با کلیدواژه مشخص شده مطلع شوید. این ابزار با تحلیل رقبا به شما کمک می‌کند تا نسبت به فعالیت رقبا آگاه شوید و همچنین نتیجه فعالیت آنها را با عملکرد خود مقایسه کنید .

3. مدیریت تیم تولید محتوا با Trello

این ابزار برای شرکت ها و وب سایت هایی  کارایی دارد که تولید محتوای آنها با کمک یک تیم و به صورت گروهی انجام می شود . با استفاده از این ابزار می توانید لیست های مختلف بسازید ، به دیگر اعضای گروه پیام ارسال کنید ، deadline تعیین کنید و به طور کامل یک کار گروهی را مدیریت کنید .

4. ساماندهی ایده ها با Evernote

برای ساماندهی ایده ها و افکارتان و همین طور اطلاعاتی که از ابزارهایی مانند buzzsumo  کسب می کنید ،این ابزار به شما کمک خواهد کرد . این سرویس در تمام سیستم های عامل و دستگاه ها و همین طور توسط کل تیم تولید محتوا قابل دسترسی می باشد . قابلیت همگام‌سازی و ذخیره Evernote در هر دستگاهی ، باعث می شود که بدون نیاز به اینترنت به یادداشت‌ها و تصاویر دسترسی داشته باشید.

دامنه‌ی امکانات و کاربردهای این ابزار بسیار فراگیر می باشد و فقط محدود به حوزه بازاریابی محتوایی نمی باشد .

5. ایجاد کانال فروش با ClickFunnels

این ابزار با شناخت و در نظر گرفتن جامعه هدف کسب و کار شما ، بازدید کنندگان را به سمت فروش هدایت می کند و لذا موجب توسعه و موفقیت کسب و کار خواهد شد .

برای ایجاد یک کانال فروش ، احتیاج به صرف زمان بسیار زیادی دارید اما استفاده از این ابزار روند انجام این کار را بسیار سریع خواهد کرد . لازم به ذکر است ، استفاده از این ابزار بسیار آسان می باشد و می توانید از قالب های آماده برای ایجاد کانال فروش استفاده کنید .

6. کسب رتبه بالاتر با Ahrefs

با استفاده از این سامانه می فهمید چه کاری لازم است انجام دهید تا وب سایت شما رتبه بالاتری نسبت به رقبا کسب کند . Ahrefs با رصد بیش از ۵ میلیارد وب‌سایت به صورت روزانه و اطلاعاتی نظیر میزان موفقیت یا ضعف محتوای شما، میزان افزایش بک‌لینک ها و میزان انتشار مطلب شما ،امکان برنامه ریزی تولید محتوا و کسب موفقیت در این زمینه را فراهم می کند .

7.ایمیل مارکتینگ با ابزار  MailChimp و GetResponse

بازاریابی ایمیلی همواره جزو موثرترین روش ها در بازاریابی محتوا بوده است و همین طور، ایمیل یکی از راهکارهای حفظ کاربر است. به طور کلی برای به دست‌آوردن یک مشتری هزینه بیشتری نسبت به حفظ آن باید صرف شود . از طریق ابزار  mailchimp شما قادر خواهید بود تا لیستی از مشترکین واقعی، که با محتوای شما درگیر هستند، ایجاد کنید و همچنین از فعالیت آنها خبر داشته باشید . همچنین به اطلاعاتی نظیر میزان باز شدن، کلیک و  میزان مشترکین و لغو اشتراک دسترسی خواهید داشت .

در ادامه با استفاده از ابزارgetresponse امکان ارسال خودکار ایمیل ها برای شما ممکن می شود . این ابزار با استفاده از یک اتوماسیون ویژه ، برای ساخت ایونت‌ها و ارسال ایمیل بر اساس دریافت‌کننده یا زمان ارسال این امکان را فراهم می کند و همچنین با استفاده از قابلیت CRM می توانید کیفیت میزان ارتباط مشتریان با خود را در لحظه بررسی کنید .

8. طراحی تصاویر با canava

در انتخاب تصویر مناسب ، همیشه فتوشاپ نمی تواند ، تمام خواسته های ما را برآورده کند . استفاده از عکس های با کیفیت ، امکان کلیک روی مطلب را بالا می برد . canava به شما کمک می کند تصویر مناسب خود را پیدا کنید . شما با استفاده از این ابزار کاربردی و با یک Drag-and-drop ساده می‌توانید تصاویر چشم‌نواز تهیه کنید و درصد کلیک‌شدن مطالب خود را بالا ببرید. لازم به ذکر است این ابزار رایگان نمی باشد و  متاسفانه از فونت‌های فارسی نیز پشتیبانی نمی‌کند، اما همچنان می توانددر موارد زیادی موثر عمل کند .

9. انتخاب بهترین زمان برای ارسال توییت با Tweriod

اگر از فضای توییتر برای بازاریابی محتوا استفاده می کنید ، بهتر است زمانی توییت خود را ارسال کنید که مخاطبین بیشتری آنلاین هستند . ابزار Tweriod  این امکان را برای شما فراهم می کند . شما می توانید از این ابزار برای دستیابی به نمودار بهترین زمان بازخورد نیز استفاده کنید .

10. زمان بندی انتشار محتوا با Hootsuite

با این ابزار شما می‌توانید محتوای خود را برای انتشار در فضای مجازی زمان‌بندی کنید، بدون آنکه نیاز داشته باشید به صورت دستی دکمه انتشار را بزنید.

این ابزار استفاده از امکاناتی نظیر، پیش‌نویس کردن پست‌ها، زمان‌بندی آنها، بررسی تقویم سوشال مدیای شما و نمایش پست‌ها در یک مکان را برای شما فراهم می کند .

همراهان عزیز ، ابزارهای بازاریابی که درباره آنها تا حدودی صحبت کردیم تنها بخش کوچکی از سرویس‌ها و ابزارهای آنلاین است که بازاریابی محتوایی به کمک آن‌ها کارآمد تر خواهد شد . همان طور که اشاره شد ، استفاده هم زمان چند ابزار به منظور کسب موفقیت در بازاریابی محتوایی بسیار موثر خواهد بود .

.:: منتظرتان هستیم ::.

مشاوره طراحی سایت کاملا رایگان از ما دریافت کنید

فراسایت یک پلتفرم طراحی سایت است که روند ساخت یک وبسایت را از 0 تا 100 برای شما در زمان کوتاهی خلاصه می کند!